خدمات تخصصی تولید محتوا

خدمات تخصصی تولیدمحتوا در حوزه کودک

بسیاری از سازمان‌ها روی تولید محتوای کودک سرمایه‌گذاری می‌کنند این کار  برای سود در لحظه نیست. بلکه این موضوع است که یک نگاه استراتژیک بلندمدت نسبت به این قضیه دارند. چرا که بازاریابی برای کودکان، تنها به کالاهای مختص کودکان محدود نیست و عرضه­ کنندگان سایر محصولات و خدمات نیز باید به آن توجه کنند. واقعیت آن است که کودک در هشت سالگی، همه مهارتهای مصرف مستقل را به دست می آورد و والدین اجازه مشارکت در نقش مصرف­ کنندگی و نفوذ در تصمیمات خرید را به او می­دهند. این تاثیر جدا از آن است که این کودکان و نوجوانان در آینده، خودشان به یک مشتری بسیار سودآور برای نشان تجاری نیز تبدیل خواهند شد.

تیم تخصصی تولید محتوای کودک آوان اندیشه پس از کسب تجارب موفق در راستای تولید محتوا ، همزمان با آغاز هفتمین دوره نمایشگاه بین ­المللی مادر، نوزاد و کودک مفتخر است خدمات تخصصی تولید محتوا در حوزه کودک به علاقه مندان و فعالان مرتبط با این صنعت ارائه دهد.

برخی از خدمات تخصصی تولید محتوا

محتوای تولیدی شما به شکل متن، تصویر، عکس و… باید به شکل مناسبی تولید و به دست مشتری برسند. برخی از قالب های مناسببرای تولید محتوای کودک در این بخش مورد اشاره قرار گرفته­ اند.

کتاب کودک

کودکان عاشق داستان هستند و داستان می­ تواند شخصیت­ های ذهنی پر رنگی در ذهن آنها خلق کند. با استفاده از این واقعیت می­توانید با الهام از کاراکترها و مفاهیم مرتبط با کسب و کار خود داستان­­سازی و تصویرگری کرده و کتاب­های چاپ شده را متناسب با برنامه طراحی شده به فروش رسانده یا هدیه بدهید. این داستان­ها می­ توانند به صورت اپلیکیشن و کتاب صوتی نیز عرضه شوند.

شرکت کاله، تجارب موفقی در این خصوص داشته است که می­ تواند مورد توجه قرار داده شود.

images

کتاب­های مهارتی

در محصولات مربوط به کودکان پدر و مادر، نماینده خریدی او محسوب می­ شوند. اگر بتوانید کتاب­های مناسبی آماده کرده و چاپ کنید که مادران مهارت­هایی مرتبط با محصول شما پیدا کرده و اطمینان حاصل کنند که شما مشاوری صادق برای آنها به حساب می­ آیید آنگاه به این باور نیز خواهند رسید که محصول شما هم بهترین انتخاب می­ باشد و علاوه بر حفظ وفاداری و خریدهای بعدی، دیگران را نیز به خرید محصول شما تشویق خواهند کرد.

این محتوا می­تواند به صورت چاپی، کتاب صوتی، اپلیکیشن و یا حتی محتوای عمومی در  سایت شرکت شما عرضه گردد.

کمپین

کمپین، پروژه­ای تبلیغاتی با اهداف، بودجه و زمان مشخص است که بار عمده آن نیز بر دوش محتواست. اجرای این پروژه و توجه به اقداماتی از قبیل طراحی، اجرا و حمایت از رویدادهای مرتبط با محصولات، برگزاری مسابقات محتوایی مختلف جداگانه با محوریت مادران و کودکان، چاپ و انتشار کتاب از محصولات این مسابقات و افزایش پوشش رسانه­ای شما، از اقدامات اصلی در این زمینه خواهد بود.

ترانه و سرود

شعر، ترانه و سرود در ذهن کودک ماندگار است و مادران نیز این مفاهیم را با وی زمزمه می­کنند. شعرهای کودکانه که به ظریف­ترین شکل، تبلیغ کار شما نیز در آن باشد می­توانند نسخه­ های جادویی برای افزایش متشریانتان باشد. یک اقدام حرفه­ای در این خصوص، حتی به بازاریابی ویروسی و انتشار خودکار این شعرها و ترانه­ها نیز خواهد انجامید.

شعر معروف گلرنگ (گل از همه رنگ…) یک نمونه کاملا موفق و به یادماندنی در این خصوص می­باشد.

تولید محتوای کودک

بازی

بازی، بخش زیادی از وقت کودک را به خود اختصاص می­دهد و حتی پدر و مادر نیز با وی همراهی می­کنند. بازی­ها در حال حاضر، بیشتر به شکل نرم ­افزار و اپلیکشین تلفن همراه تولید می­شوند. اما بازی­های فکری فیزیکی نیز جزء این گروه از محصولات به حساب می­آیند. در فرآیند بازی با رویکرد بازاریابی، کودک مستمرا (و نه به شکل تبلیغات خسته ­کننده) المان­ها و سیگنال­هایی در خصوص محصولات شما دریافت کند و حتی برای عبور به مراحل بعدی نیازمند ورود کد سریال محصولات شما باشد.

پوک­مون یک نمونه موفق بازاریابی با استفاده از بازی است در مدل تجاری بازی مزبور، این صاحبان کسب و کار هستند که وجوهی را به شرکت سازنده این بازی پرداخت می­کنند که پوکمون­ها را در اطراف محل کار آنها ایجاد کند.

images-2

نشریه

اگر قصد تعامل مستمر با مشتریان خود را دارید نشریه، بهترین پیشنهاد است. البته مجلاتی کم حجم اما با فاصله زمانی کوتاه خیلی بهتر از مجلات پرحجم اما با فواصل زمانی انتشار طولانی است. تولید مطلب، تصویرپردازی، گزارش­گری، ویراستاری، نمونه ­خوانی، تیترگذاری، گرافیک و صفحه­ بندی اقداماتی هستند که باید به انجام برسانید تا یک مجله حرفه­ای در دست داشته باشید. البته قبل از انتشار باید به این سوالات پاسخ دهید که مخاطب نشریه شما والدین یا کودکان هستند؟ حجم و تیراژ مناسب چقدر است؟ فاصله زمانی مناسب انتشار مجله چقدر است؟ چیست؟ روش توزیع مناسب مجله چیست؟ نشریه در چه اندازه و فرمتی تولید می­شود؟ نشریه به صورت چاپی توزیع می­شود یا الکترونیک؟ روش توزیع نشریه چیست؟ مجله رایگان است یا خریداران باید وجهی پرداخت کنند؟ تبلیغات دیگران هم در نشریه شما درج می­شود یا خیر؟ و از همه مهمتر آن که بخش­های مختلف نشریه کدامند؟

 علاقه مندان می توانند در صورت تمایل در کارگاه های ” تولید محتوا برای کودکان” که به صورت رایگان برگزار می شود با موسسه تماس حاصل فرمایند.

جهت اطلاع از روند اجرایی و تعرفه های مربوطه ، کارشناسان موسسه آماده پاسخ گویی می باشند.