png-affiliate-marketing-affiliate-marketing-png-affiliate-marketing-16این متن به مرور هشت قانون دیگر  پرداخته است که در تولید محتوای سایت و انتشار آن در سایت خود باید به آن دقت کنید.

قانون اول: توجه به آنچه کاربر انتظار دارد.

کاربر را محدود نکنید.با کاربر با احترام کامل برخورد کنید و تلاش کنید بازدید از سایت شما برای او به یک خاطره جذاب تبدیل شود. برای هر مطلبی از او پول نخواهید. او را مجبور به کلیک روی لینکهای اضافه نکنید. به زور به سایت های تبلیغاتی هدایت نکنید. کاربر را برای مشاهده محتوا و استفاده از ابزارهای موجود در سایت محدود نکنید. از جملات تند و طلبکارانه مثل این که “شما به این مطلب دسترسی ندارید” استفاده نکنید. او را به ثبت نام اجباری مجبور نکنید. این کار مخاطبان شما را کم خواهد کرد و خیلی از افراد با مشاهده این محدودیتها قید ثبت نام و مشاهده مطلب مورد نظر خود را خواهند زد. کسانی هم که این فرمها را پر کنند از سر ناچاری برای مشاهده مطلب این کار را کرده اند و کاربران وفاداری نخواهند بود.

موتورهای جستجو هم قادر به مشاهده این مطالب نیستند و در نتیجه محتوایی که با زحمت تولید کرده اید در رتبه سایت شما هم موثر نخواهد بود. خب البته سایت شما احتمالا با هدف کسب درآمد تاسیس شده است و بالاخره کاربر باید یک جا به مشتری تبدیل شده و پول پرداخت کند. البته حواستان باشد. نباید از او انتظار داشته باشید برای محتوا پول پرداخت کند. محتوا ابزار جذب شما برای اهداف دیگر است. مگر آن که محتوایی برای عرضه داشته باشید که برای مخاطبان ارزشمند بوده و فعلا در جای دیگری به رایگان در دسترس نیست.

قانون دوم: استراتژی جلب توجه

 اجازه بدهید مشتری از گشت و گذار در سایت شما لذت ببرد . عجالتا هیچ اشکالی ندارید که برای مدتی خاص کل خدمات سایت شما رایگان باشد. این استراتژی، تعداد زیادی کاربر را به سمت سایت شما جلب میکند و وقتی که برای دسترسی به بخشی از خدمات، شرط مالی گذاشتید چون از کیفیت کار شما آگاه هستند آدمهای بیشتری حاضرند برای اون پول پرداخت کنند. البته هیچ وقت همه چیز رو پولی نکنید و سرویسهای رایگان برای کارتون در نظر بگیرید. درسته که ارائه این سرویسها برای شما هزینه داره اما ابزار بازاریابی خوبی هستند که توجه مشتری رو جلب کنه تا برای بقیه خدمات سایت شما پول پرداخت کند. البته این کار باید دقیق و حساب شده باشه به نحوی که واقعا استفاده از ابزار رایگان شما، باعث جلب توجه افراد برای استفاده از ابزارهای غیر رایگان شما بشود.

تولید محتوای سایت

قانون سوم: تولید محتوا ی مفید

فراموش نکنید مردم حوصله مطالعه مطلب طولانی ندارند. بنابر این وقتی صحبت از محتوا می شود فقط به مقاله و مطلب آموزشی فکر نکنید و اساسا این پارادایم رو در ذهنتون پاک کنید که محتوای خوب یعنی محتوای طولانی. مهم اینه که محتوا مفید باشه. محتوای کم و مفیدی که نیاز کاربر رو در وب سایت برطرف می کنه، بهتر از محتوایی زیادی هست که کاربر رو خسته می کنه و از هدفش دور می کنه.

درسته که آینده بازاریابی در  بازاریابی محتواییه. اما اصرار داریم و تاکید میکنیم بر میکرو کانتنت مارکتینگ (بازاریابی بر مبنای محتوای کوچک) . 

قانون چهارم: تولید محتوا در فرمت های گوناگون

اساساً محتوا حتی فقط متن نیست. فرمتهای غیر متنی مثل تصویر، گیف، انیمیشن، فایل صوتی، اسلاید، فیلم و فرمتهای متنوع دیگری نیز هستند که می توان از آنها استفاده کرد. اینفوگرافیک، راهنمای خرید، لیست محصولات و خدمات، لیست آگهی، لیست آیتم های مختلف مرتبط با سایت و هر نوع اطلاعات دیگری که واقعا مربوط به فعالیت سایت باشد می تواند به عنوان محتوا شناخته شود.

تولید محتوای سایتقانون پنجم: تولید محتوا مرتبط با موضوع سایت و نیاز کاربر

محتوایی خوب به حساب میاد که اولاً مرتبط با موضوع سایت باشه و ثانیا نیاز کاربر رو رفع کنه. مثلا برای یک سایت فروشگاهی، مشخصات کامل محصولات و ویژگی های فنی و نظرات کاربران، چه در صفحات خود محصول، و چه در صفحات لیست محصولات، محتوای مناسبی به حساب میاد. اما تولید مقاله آموزشی برای این سایت واقعا بی ربطه و حتی میتواند باعث پشیمان شدن مشتری بشود. (مگه این که واقعا توی مدل تجاری سایت استدلال قانع کننده ای براش داشته باشیم.)

تولید محتوای سایت

قانون ششم: چیدن نقشه سایت

شاخص کیفیت محتوا رو جدی بگیرید. محتوای با کیفیت پایین حتی میتونه باعث بشه موتورهای جستجو در شناسایی موضوعات کلیدی کار شما دچار اشتباه بشوند و نتیجه منفی رو کارتون بذارد.

طبیعیه که نمیشه و منطقی هم نیست که هر محتوایی در صفحه اول سایت قرار بگیرد. اما نقشه سایتتون رو باید به نحوی بچینید که مطالب مختلفی که در سایت قرار میدید (و طبیعتا این مطالب در جستجوی گوگل رتبه کسب می کنند و توسط سایر سایتها هم لینکدهی میشوند.) باید به نحو هوشمندانه ای در کنار هم قرار بگیرند که مخاطب رو به سمت هدف اصلی سایت شما که میتونه مثلا فروش یک محصول خاص باشه هدایت کنند. در غیر این صورت، کاربر به سایت شما مراجعه کرده، مطلبی رو مطالعه کرده و بعد از سایت خارج شده. در حالی که یادمون هست محتوا هدف نیست بلکه وسیله خوبیست برای جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری.

تولید محتوای سایت

قانون هفتم: کپی برداری ممنوع

یادتون باشه اگرچه محتوا خیلی مهمه. اما جانشین گرافیک سایت نیست. جانشین کیفیت خوب محصول نیست. جانشین خدماتی که در سایت ارائه میذدهید نیست. محتوا البته باید خوب و باکیفیت باشه . اما بهترین محتوا هم نمیتونه جای خالی کیفیت خدمات رو پر کنه. اصلا حواستون باشه خیلی از مشتریها دنبال محتوا نیستند. دنبال کیفیت خوب خدمات هستند. محتوا حتی ممکنه اونها رو سردرگم کنه و از دستشون بدید.

محتوا خیلی مهمه. اما نه به قیمت کپی برداری از سایتهای دیگه. موتورهای جستجو کپی برداری رو تشخیص میدهند و این کار باعث میشه که رتبه سایت رقیبی که مطلب رو ازش کپی بردارید بهبود پیدا کند. اخلاق ایجاب میکند اگه کپی می کنید منبعش رو ذکر کنید.

تولید محتوای سایت

هر محتوا یک آدرس منحصر به فرد داشته و در بیش از یک لینک تکرار نشده باشد . اگه از مباحث فنی سایت چندان مطلع نیستید از طراح یا مدیر سایت این مساله رو بخواهید.

منبع: گروه تولید محتوای آوان اندیشه