محتوا نویسی

داستان سرایی و محتوا نویسی بعنوان بخشی از مجموعه استراتژی های بازاریابی در بازاریابی مستقیم و غیر مستقیم نقش بسزایی دارد.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک به این نکته پی برده اند که برای شناساندن و نمایش چشم انداز های خود به مشتریان، باید به معرفی خود بپردازند. این شیوه معرفی در قالب یک داستان جذاب ، محتوا نویسی نام دارد.

انتقال شخصیت برند

شجاع باشید! اجازه دهید شخصیت برند شما از طریق محتوا نویسی شناسایی شود. چرا که محتوا نویسی به برند شما فرصت درخشیدن خواهد داد و از طریق بازاریابی ویروسی و دست به دست شدن داستان برندتان، مورد توجه قرار خواهید گرفت.

برای ایجاد تنوع و جذابیت در  محتوا نویسی نیز  میتوانید از اینفوگرافیک برای بیان داستان استفاده کنید.

معرفی برند

برند نیاز دارد دیده شود .دیده شدن برند و شناساندن نام تجاری به مشتریان ممکن است ساده به نظر برسد. اما نکته جالب توجهی که  در محتوا نویسی وجود دارد آن است که به نام تجاری و برند به صورت غیر مستقیم در قالب داستان اشاره می شود. این عمل منجر می شود مانند سایر روشهای تبلیغاتی خسته کننده نباشد و ذهن مخاطب را آزار ندهد و در عین حال نیز برند را تبلیغ کند.

دیمین دیلی  مدیر داخلی جیپ انگلستان می گوید: “محتوا نویسی راهیست برای حضور  در کمپین های بازاریابی به ویژه پس از ظهور رسانه های اجتماعی بوده  است. این داستان می تواند  داستانی استعاری، در عین حال ساده، همراه با نقش ها و طرح های گوناگون برای به تصویر کشیدن نام تجاری شما باشد. در این داستان نام تجاری شما به عنوان قهرمان داستان معرفی می شود.

انجام این کار، تضمین میکند که  نام تجاری ذاتا با پیام داستان مرتبط است و از این طریق می توان اطمینان حاصل کرد که برند به عنوان یک نتیجه با کیفیت در اذهان جای خواهد گرفت..

بکارگیری هوش هیجانی

محتوا نویسی شاید در نوع خود بهترین است چرا که شاید بهترین راه در دست گرفتن احساسات عاطفی  مشتریان و ارتباط با آنان از طریق احساسات است .داستان را واقعی یا حداقل بر اساس داستان های واقعی بگویید و آنها را طوری بگوبید که احساسات را جریحه دار کند..

داستانی هوشمندانه و واقعی

مکس مدیر عامل کامیندویر میگوید: انسان، عاشق داستان خوب است و یک بازاریاب خوب از منفعت این موضوع استفاده می کند.هیچوقت داستانی غیر واقعی تعریف نکنید و یا درست بودن داستانی که مردم میدانند واقعی نیست را تایید نکنید.

منبع: گروه تولید محتوا آوان اندیشه