رسانه های اجتماعیچکیده: موفقیت در بازاریابی محتوا مستلزم بهره گیری از استراتژی های مناسب برای ایجاد محتواست.

بهره گیری از رسانه های اجتماعی برای ایجاد محتوا  یکی از انواع استراتژی های مناسب برای این منظور است.

 بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی یک تیم هستند. بگونه ای که ، هیچ استراتژی بازاریابی محتوایی، بدون استراتژی مناسب رسانه های اجتماعی کامل نیست.

. به گفته جی بایر: رسانه اجتماعی، سوخت ماشین محتوای شماست.طبق تحقیقات CMI و اساتید بازاریابی در سال ۲۰۱۳ « بازاریابان B2B بطور متوسط از پنج کانال رسانه اجتماعی برای ایجاد محتوا استفاده می­ کنند. در حالیکه بازاریابان B2C از چهار کانال استفاده می­کنند.» اگر شما  می­ خواهید با رسانه های اجتماعی شروع کنید یا بدنبال هماهنگی طرح های خود هستیدبا ما همراه باشید.

فیس بوک

به چیزی بیشتر از یک موضوع جالب نیاز دارید.

حتی اگر محصولات تولیدی و خدمات  شما خوب و با کیفیت باشد ، باز هم به معرفی و تبلیغ نیاز دارید. برای ایجاد تصاویر و متن های مناسب زمان بگذارید. در رسانه اجتماعی فیس بوک، کیفیت خیلی مهمتر از حجم دیتاهاست.

مختصر بودن خوبه، اما خوب بودن بهتره!

آنچه در رسانه های اجتماعی مطرح است کوتاه بودن متن و پیام هاست. اما متن های طولانی قدرت متقاعد سازی بیشتری را دارد. بنابراین پیام خود را فقط درصورتی طولانی کنید که لازم باشد.

هدفمند تر عمل کنید!

Page Post Targeting (PPT) خدمتی نوین در فیس بوک است که امکان می­دهد مخاطب خود را محدود کنید و پیامی مرتبط با مخاطبان در گروه های کوچکتری بفرستید. مثلا پیامتان را به گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ ساله که صفحه شما را دوست دارند بفرستید.

تعامل طرفداران را اندازه گیری کنید.

تاثیر صفحه خود روی افراد و نحوه ی تعال آنها با محتوای خود را بیابید . بدین ترتیب، پیامهای الهام بخش را شناسایی کرده و محتوای خود را در آن راستا آماده می کنید.

۸۰درصد بازاریابان B2B و ۹۰درصد بازاریابان B2C از فیس بوک استفاده می ­کنند.

چه کسانی بخوبی از فیس بوک استفاده می­ کنند؟

برند حیوانات خانگی” PurinaOne “از طریق رسانه اجتماعی فیس بوک و به شیوه داستان سرایی ، بازاریابی محتوایی انجام می دهد.

  • پستهای طولانی ­و تکمیل شده با عکس و تصویر ، داستانهای جالبی را نقل می کند.
  • پستها دارای نگارش خوب هستند و صدها نظر از سوی طرفداران ارائه می­شود.
  • هر قسمت از محتوا با مخاطب برند، رابطه­ای قوی برقرار می کند.

رسانه های اجتماعی - فیس بوک

تویتر

داستان خود را  در توییت بگویید.

با صدایی اثر گذار، ماجرا و داستان صنعت و برند خود را بیان کنید. همه پستها باید واقعی و متقاعد کننده باشد. لحن و سخن متناقض سبب  سردرگمی مخاطب می شود.

از هشتگ ها(نشانه ها) استفاده کنید.

یک تا سه هشتگ  مرتبط با توییت خود، افراد را در یافتن محتوای مورد نظر یاری می کند. ایجاد یک نشانه اصلی و ارتباط دادن آن با موضوعی  خاص یعنی کاربردی بهتر از این تاکتیک.

مثل مبنای آزمون باشد

محتوای اصلی خودتان را توییت کنید و روی قسمتهایی که بیشتر اشتراک گذاری می شوند متمرکز شوید.  از این اطلاعات برای تولید محتوای موثرتر استفاده کنید.

رویداد های صنعت را پوشش دهید.

اخبار مهم را نشر دهید. بدین ترتیب، برند شما مثل چشم و گوش افرادی عمل می کند که به اخبار دسترسی ندارند.

۸۰درصد بازاریابان B2B و ۶۹درصد بازاریابان B2C از تویتر استفاده می­کنند.

چه کسانی به خوبی از تویتر استفاده می­کنند؟

شرکت فروشگاههای زنجیره ­ای غذایی Taco Bell با ۲۷۰ هزار فالوور یک رسانه اجتماعی خوب برای برند خود  شده است.

  • اخبار و تبلیغات را خوب نشر می­دهد.
  • نشانه­ ها و بخصوص موضوعات جالب به کاربران اطمینان می­دهند که غیرفالوورها هم می­توانند توییت­های این برند را پیدا کنند.

رسانهه ای اجتمعای - تویتر

یوتیوب و Vimeo

قابلیت گنجاندن فیلم و ویدیو دارد.

اطمینان حاصل کنید که این قابلیت فعال است. به سایر کاربران اجازه می دهد که ویدئوهای شما را به وبسایت های دیگران ارسال کند.

ویدیوهای حرفه­ای و مبتدی را ترکیب میکند.

فقط چون همیشه فیلمساز درکنار خود ندارید دلیل نمی­ شود که نتوانید ویدیوهای عالی بسازید. فیلم های حرفه­ ای را همراه با فیلم های مبتدی نمایش دهید تا برند شما زنده و پویا جلوه کند.

به تصویر بکشید.

کالا و خدمات خود را نمایش دهید . ایتکار بسیار موثرتر است از ایجاد فیلم هایی که در آن توضیح می دهید چه کار کرده اید.

کوتاه باشد.

دامنه توجه مخاطب را به ثانیه حساب کنید حتی برای محتوای فیلم ها. محتوا را کوتاه بسازید-کمتر از دقیقه- تا پیامی موفق و فشرده ارسال کنید.

به مجموعه ه­ای مختصر فکر کنید نه نمایشی طولانی.

اگر فیلمی بلند بسازید مثل اینست که تکه­ های ریز ریز محتوا ساخته ­اید که کنار هم یک روایت طولانی می­شود. ویدیو را با یک بخش کوتاه( مثل سخنرانی پنج دقیقه ­ای) ادامه دهید تا براحتی مخاطب خود را خسته کنید!

۶۱درصد بازاریابان B2B و ۶۵درصد بازاریابان B2C از یوتیوب و۱۲درصد بازاریابان B2B و ۱۲درصد بازاریابان B2C از Vimeo استفاده می­کنند.

 

چه کسانی به خوبی از یوتیوب و Vimeo استفاده می­ کنند؟

برند اصلی بیمه Allstate دارای کانال معتبر یوتیوب است که روی عملیات متعدد ویدیویی از برند خود سرمایه­ گذاری می کند.

  • ویدیوهایی که نمایش میدهند بجای حرف زدن، بیش از ۲۶ میلیون بیننده دارد.
  • ویدیوها از تبلیغات کوتاه حرفه ­ای تا مجموعه مبتدی را شامل می­شوند.

رسانه های اجتماعی - یوتیوب

     LinkedIn

صفحه شرکت را مرتب و آراسته نگهدارید.

صفحات شرکت، محل اشتراک انواع مختلف محتواهاست هنوز بسیاری از برندها در شبکه حرفه ای غایب هستند. صفحه تان را مرتب نگهدارید، عکسها را به روز کنید، اطلاعات داغ بگنجانید و به اشتراک بگذارید.

کارکنان را به ارتباط تشویق کنید.

کارمندان می توانند  پروفایل شخصی خود را به برند شما متصل کنند و منبع تازه ای از محتوا بسازند تا مخاطبین فالو کنند.

به کیفیت بیندیشید نه کمیت.

مطمئن شوید برای برند خود محتوایی با بهترین کیفیت آماده می کنید.

در گروهها مشارکت کنید.

شرکت در مباحث گروه LinkedIn روشی عالیست برای نمایش رهبری تفکر و مکالمات، راهنمای تجارتی نوین. محتوای خود را به اشتراک بگذارید و با سایر اعضای گروه مشارکت داشته باشید تا هماهنگی قدرتمندی ایجاد شود.

تولید محتوا با توصیه ها کاربران و قدرت نفوذ آنها

جریان دائم توصیه ها و پیشنهادات کاربران یا مشتریان، منبعی عالی برای تولید محتواست.

۸۳درصد بازاریابان B2B و ۵۱درصد بازاریابان B2C  از LinkedIn  استفاده می کنند.

چه کسانی به خوبی از  LinkedIn  استفاده می کنند؟

نرم­ افزار کارآفرینی اجتماعی Salesforce دارای صفحه LinkedIn است که ده هزار کارمند به آن وصل هستند.

  • مدیران صفحه معمولا فقط دو یا سه بار در روز پست می گذارند.
  • ۹۱۴ پیشنهاد برای ۱۲ کالای این شرکت وجود دارد.

رسانه های اجتماعی

گوگل پلاس

ارائه مجموعه ای از  رسانه های محتوایی

می توانید صفحه ای جذاب و گیرا را تجربه کنید و انواع عکسها، ویدیوها و اینفوگرافیک ها را در صفحه  ترکیب کنید.

نمادهایی چون # و + دوستان شما هستند.

نشانه ها کمک می کنند پست هایتان در جستجوها کشف شوند در حالیکه با استفاده از  + توجه افراد و برندها جلب می شود.راههای استفاده از این ابزارها را بیابید تا مخاطب نیز شما را بیابد.

محتواهای فردی کارکنان شرکت را به اشتراک بگذارید.

پست های اعضا را به اشتراک بگذارید تا تجربه ای دوستانه-اجتماعی و شخصی ایجاد شود.

از آرشیو محتوا بیشتر استفاده کنید.

فقط چون محتوایی قدیمی است دلیل نمی شود منسوخ باشد. علاوه بر برندکردن محتواهای جدید، محتواهای قدیمی را نیز به اشتراک بگذارید که به موضوع موردنظر مرتبط هستند.

۳۹درصد بازاریابان B2B و ۴۱درصد بازاریابان B2C    از گوگل  استفاده می کنند.

چه کسانی به خوبی از  گوگل پلاس  استفاده می کنند؟

برند سخت افزار کامپیوتری Dell ترکیبی منسجم از محتوا ساخته که شامل ویدیوها، تصاویر و اینفوگرافیک های است که نسخه متناظر آنها موجود است.

·         به روزآوری هماهنگ حداقل چند برچسب است که قابلیت جستجو را ارتقاء می دهد.

·         متون طولانی کمک می کنند رسانه های غنی را با ارائه برخی توضیحات و پس زمینه ها بکار گرفت.

رسانه های اجتماعی

 

ادامه دارد…

گروه تولید محتوای آوان اندیشه