کاربرد اموجی در توسعه برندها

14

موارد زیر نمونه هایی از فعالیت برندها در خصوص اموجی می باشند. همانطور که خواهید دید استفاده از اموجی به ویژه در صفحات مجازی برندها به شدت قابل توجه است.

کبریت توکلی

23

اکانت توییتر کبریت توکلی به خوبی از چند اموجی ساده استفاده کرده و در مدت کوتاه توانسته میزان مشارکت خیلی خوبی بدست آورد.

بستنی رابینز

در حالی که خیلی از شرکتها در استفاده از اموجی به سراغ راهکارهای پیچیده می روند بسکین رابینز، هوشمندانه از استراتژی سادگی برای اموجی خود در توییتر استفاده کرد و یک صفحه عالی خلق کرد؛ ساده و بدون تجملات!

233

نوشیدنی باد لایت

باد لایت به مناسبت یکی از جشن­ها، توییتی ترکیبی از پرچم آمریکا منتشر کرد که به جای ستاره از اموجی آتش­بازی استفاده کرد و پرچم های آمریکا و آبجو  را برای نوارهای قرمز وسفید مورد استفاده قرار داد. این حرکت هوشمندانه و اصیل بود و توجهات را به خوبی به سمت خود جلب کرد.

215

ناسکار (NASCAR)

در روز جهانی اموجی ، ناسکار یک تصویر فوتوگرافیک (اموجی-گرافیک؟) موزاییکی از معروف ترین راننده ها توییت کرد.

2365

General Electric؛ اموجی به عنوان ابزار آموزشی

بر روی آدرس emojiscience.com و طراحی شده طبق جدول تناوبی مندلیف، “جدول اموجی آزمایش ها”ی ژنرال الکتریک کاربران رو دعوت میکند تا روی اموجی های شخصی کلیک کنند تا به گشت گذار بپردازند. برای مثال با کلیک کردن روی یک صورتک بازدید کننده به یک ویدیو از بیل نایی پژوهشگر مواجه می شود که تکامل را بوسیله اموجی ها توضیح میدهد در حالیکه کلیک کردن روی یک موشک فضایی اطلاعاتی درباره فضاپیماهای نیو هورایزنِ ناسا میدهد.

2145

شاتل

شاتل در کمپین فروش زمستانی خود بیلبوردهایی همراه با اموجی طراحی کرد که نسبت به تبلیغات تکراری و خسته کننده‌ی شرکت‌های ISP در ایران می‌توان این نوع تبلیغ را با نرخ بازگشت سرمایه بالا تخمین زد.

122

پیتزا دومینو

چه چیز بهتر از اینکه یک کسب و کار سختی مراحل خرید را کاهش دهد. با ارسال یک اموجی پیتزا، به پیتزا دومینو سفارش شما ثبت می‌شود و این برای کاربر بسیار راحت و حتی دلچسب می‌باشد.

254

پپسی

21456
کمپین تبلیغاتی بیلبوردهای اموجی پپسی

کمپین تبلیغاتی بیلبوردهای اموجی کمپانی  پپسی با همراهی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اموجی  ها شکلک ها و صورتکهایی هستند که در پیامهای مجازی و تارنماهای ژاپنی استفاده می‌شدند  و بعدها در سراسر جهان گسترش یافت.اموجی در واقع به معنای خط تصویری است.این شکلک‌ها متعلق به فرهنگ ژاپنی ها هستند مثلاً رکوع (برای عذرخوهی).
نفوذ به دنیایی که بیشتر افراد آن را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند  طراحی کمپینی تبلیغاتی  همگام با علایق آنان را می‌طلبد و اگر بخواهیم جزئی از رفتار روزانه جامعه هدف خود باشیم باید با همان زبان آن ها حرف بزنیم لباس بپوشیم غذا بخوریم و فکر کنیم.

2031

حالا چه چیزی بهتر از اموجی ها که یک‌زبان مشترک بین‌المللی بین تمام جوانان دنیا است.برندهای بزرگی مانند  کوکاکولا و مک‌دونالد قبلاً کمپین‌هایی مبتنی بر اموجی را داشته‌اند و این بار نوبت پپسی پپسی رسیده است تا این پروموشن تبلیغاتی را اجرا کند.
پپسی برای این پروموشن تبلیغاتی از استخدام یک عکاس گرافیکی خیابانی و رسانه محیطی جهت معرفی محصول خود استفاده کرد.انتخاب بیلبوردهای اموجی پپسی با این سیاست بوده است تا طیف وسیع‌تری از مخاطبین را درگیر کند و از طرفی پیام تصویری خود را با جزییات دقیق‌تری به مشتری القا نماید.
تصاویر بیلبوردهای اموجی پپسی  آدم‌های معمولی با وقایع روزمره هستند، یعنی همان چیزی که  در شبکه‌های اجتماعی  میبینیم
این پروموشن تبلیغاتی  با شعار “با پپسی بگو Say it with pepsi”  بوجود آمد.در این کمپین بیش از ۶۰۰ اموجی اختصاصی برای پپسی طراحی‌شده است که بر روی محصولات این شرکت درج می‌شود و با شعار این کمپین را در راستای فروش محصول هماهنگ‌تر عمل کند.
پروموشن اموجی پپسی تنها یک طرح تبلیغاتی و یا برندینگ نیست بلکه با تغییر در محصول و یک شعار کاملاً انفعالی تبلیغات را به سمت خرید کالا هدایت میکند.

مک‌دونالد هم برای تبلیغات چاپی جدید خود از آنها بهره برده‌است.

مک دونالد

کمپین اموجی مک‌دونالد همانطوری که هستی بیا

 McDonald’s

Venez comme vous êtes

12

همان‌طوری که هستی بیا … حس شما هرچیزی که هست فرقی نمی‌کند، شما دعوت شده‌اید! شعار کمپین جدید مک‌دونالد در فرانسه با کمک آدمک‌های اموجی  Mascot
حس شما هرچیزی که هست فرقی نمی‌کند، شما دعوت شده‌اید! شعار کمپین جدید مک‌دونالد در فرانسه با کمک آدمک‌های اموجی (Mascot Emoji) با این مفهوم برگزار شده است.

مک‌دونالد بعد از چندین تجربه استفاده از کمپین اموجی در تبلیغات خود این بار پا را فراتر گذاشته و کمپین تبلیغاتی خود را از مخاطبینی ایده گرفته که احساساتشان را از طریق اموجی Emoji با دیگران در میان می‌گذارند.

25

کمپین اموجی‌های زنده مکدونالد موافقان و مخالفین مختلفی را به خود اختصاص داد، اما براحتی قابل درک است که مک‌دونالد روی موجی سوار است که خیلی از برندهای دیگر هنوز آن را درک نکرده‌اند و هر برندی برای برقراری ارتباط با نسل جدید نیاز دارد که همانند آنها دنیا را ببیند و از جایگاه آنها دنیا را لمس کند.

مک‌دونالد در این کمپین تبلیغاتی خود نشان داده که همچنان به خوشحالی مخاطبانش توجه ویژه‌ای دارد و دوست دارد به عنوان یک برند مردمی و دوست‌داشتنی دیده‌شود.

236

از همه جالب‌تر اینجاست که مک‌دونالد خیلی از هویت برند خود فاصله نگرفته و فقط سعی کرده راهی مناسب پیدا کند که بتواند اموجی‌ها را به برنامه‌های تبلیغاتیش اضافه کند.

در ادامه می‌توانید تصاویری از این کمپین مک‌دونالد را در شهر پاریس مشاهده کنید:

897

1547

2226

منبع: گروه تولید محتوای اوان اندیشه